شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ 05 October 2024
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۷۳۷۰۰
بازگشت پرحاشیه یک طرح در نوبت بررسی آخرین هفته کاری مجلس یازدهم

  حمایت از فیلترینگ اولین باج ریاست قالیباف به منتقدانش /  چرا طرح صیانت از فضای مجازی یک‌شبه به دستور کار مجلس برگشته است؟

  حمایت از فیلترینگ اولین باج ریاست قالیباف به منتقدانش /  چرا  طرح صیانت از فضای مجازی یک‌شبه به دستور کار مجلس  برگشته است؟
زمزمه بررسی مجدد طرح صیانت از کابران  فضای مجازی درمجلس، نمایندگان و منتقدان این طرح را شوکه کرده، چرا که طرح بدون طی تشریفات و مقدمات قانونی و حتی بدون قید فوریت یک شبه در دستور کار آخرین هفته  کاری مجلس یازدهم  قرار گرفته است

  حمایت از فیلترینگ اولین باج ریاست قالیباف به منتقدانش /  چرا  طرح صیانت از فضای مجازی یک‌شبه به دستور کار مجلس  برگشته است؟

 
 

آنطور که یکی از نمایندگان به خبرنگار فراز گفته است، طرح صیانت از کاربران فضای مجازی هیچ یک از مراحل قانونی را برای رسیدگی در صحن مجلس طی نکرده و اعلام آن به عنوان یکی از دستورکار‌های هفتگی مجلس امری خلاف قانون و روال کاری بهارستان است.


قالیباف می‌خواهد از منتقدانش دلجویی کند


او که خواست نامی از او برده نشود، درباره چرایی این اقدام  خبر داد که عدم موضع شفاف قالیباف در قبال طرح صیانت از فضای مجازی در طول دوره مجلس یازدهم یکی از انتقادات جدی پایداری‌ها و چهره‌های نزدیک به این طیف به سبک ریاست قالیباف بر مجلس بود و با جدی شدن رقابت‌های بر سر ریاست مجلس دوازدهم به نظرمی رسد قالیباف به فکر جبران افتاده و در صدد است با این اقدام از منتقدانش دلجویی کند.

  حمایت از فیلترینگ اولین باج ریاست قالیباف به منتقدانش /  چرا  طرح صیانت از فضای مجازی یک‌شبه به دستور کار مجلس  برگشته است؟
او در پاسخ به اینکه  با این اقدام که قالیباف طرح صیانت از فضای مجازی را یکباره بدون طی روال قانونی در دستور کار مجلس قرار می‌دهد، عملا چه تفاوتی میان قالیباف و کاندیدای احتمالی جریان تندرو در مجلس وجود دارد، ادامه داد: این را باید از مدافعان آقای قالیباف در مجلس پرسید که تاکید می‌کنند اگر به قالیباف رای ندهید فلان نماینده تندرو بر کرسی ریاست مجلس می‌نشیند و با این استدلال در صدد جذب رای آرای منتخبان مجلس دوازدهم هستند.


آمدن طرح صیانت در دستور کار مجلس قانونی نیست
 غلامرضا نوری قزلجه، رییس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه طرح صیانت از کاربران فضای مجازی در دستور کار امروز صحن نبود، اما گویا در دستور کار هفتگی قرار گرفته، به اعتقاد من طرح صیانت نمی‌تواند قانونا در دستور کار قرار بگیرد، به خبرگزاری دانشجو گفته است که ولو اینکه آیا کمیسیون مربوطه بعد از گذشت دو سال کماکان رسمیت دارد و دومین ابهام این است که کمیسیون ویژه باید مطابق آیین نامه داخلی خود اداره شود که یکی از مفاد آن این بود که هر گونه جلسه کمیسیون مشترک طرح صیانت باید به صورت آنلاین پخش شود.


نوری قزلجه تاکید کرده که از دوسال پیش تا الان هیچ جلسه رسمی از تارنمای مجلس پخش نشده است، بنابراین کمیسیون مشترک طر ح صیانت هیچ جلسه رسمی مطابق آیین نامه خود نداشته است که بخواهد در خصوص این طرح تصمیم گرفته باشد.

بیشتر بخوانید:

۵ پرده از زندگی سیاسی محمدباقر قالیباف

ضیافت ریاست در هتل بزرگ تهران 


به نظر می‌رسد بعد از اعلام نرخ مشارکت ۸ درصدی دور دوم انتخابات مجلس یازدهم وبا  شکست بیش از پیش قالیباف به رقبای انقلابی اش، او دیگر نیازی به حفظ ظاهر ریاستش بر مجلس برای  اذهان عمومی نمی‌بیند و در مسیر حفظ قدرتش در بهارستان حاضر است چرخش کامل کند و یک شبه طرح‌های بایکوت شده در مجلس را ازجمله صیانت از فضای مجازی را بدون طی مراحل قانونی در دستور کار قرار می‌دهد تا بتواند نظر منتقدانش را جلب کند.

ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ادعای رسانه عبری درباره حمله نظامی اسرائیل به عراق

ادعای کیهان: اصلاح‌طلبان پزشکیان را برای ابلاغ نکردن قانون حجاب، تحت فشار قرار داده‌اند

شهادت سعید عطاالله علی، از فرماندهان حماس در لبنان به همراه همسر و دو فرزندش

واکنش عضو ارشد حماس به بیانات مقام معظم رهبری در نماز جمعه

واکنش ترامپ به اظهارات بایدن درباره عدم حمایت از حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران

 متوسط مصرف روزانه بنزین تهران چقدر است؟

علی ربیعی دستیار اجتماعی رییس‌جمهور شد

جدیدترین قیمت اجاره‌بها در غرب تهران

توضیحات سفیر ایران در لبنان درباره انفجار پیجرها

ترکیب شورای عالی فضای مجازی و دست برتر دولت پزشکیان برای رفع فیلترینگ

پیشنهاد روزنامه اقتصادی به دولت چهاردهم برای اصلاح قیمت بنزین

جنگ می شود یا نه؟!

بعضی از کسانی که خود را انقلابی می‌دانند، انقلابی‌های گلخانه‌ای‌اند!

صالحی، وزیر ارشاد: مقام معظم رهبری نشان داد فرمانده مقابله با جنگ روانی دشمن است

پیشنهاد سردبیر
زندگی